Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Tags
polski wywiniesz nowy się nie fotoradar

Nowy polski fotoradar-nie wywiniesz się
#1
[Obrazek: http://wladcydrog.eu/images/stories/smarteye.jpg]

Niedługo na polskich ulicach pojawi się trzysta nowych fotoradarów. Urządzenia te są jednak niczym w porównaniu z prototypem ulicznego radaru, stworzonym przez Polaków.
Rosyjski fotoradar, który choć jest w fazie testów, już budzi postrach wśród kierowców łamiących ograniczenia prędkości. Zbudowane w Rosji urządzenie o nazwie Cordon ma ogromne możliwości. Okazuje się jednak, że w dziedzinie śledzenia ruchu samochodów nie mniejsze możliwości będzie mieć urządzenie firmy Polcam. Dodatkowo, polski produkt ma być bardziej uniwersalny i wygodniejszy w użyciu, niż jego rosyjski odpowiednik.
Smart Eye to nazwa systemu, który w przyszłości u kierowców może zasłużyć sobie na miano drogowego wielkiego brata. W przeciwieństwie do stosowanych obecnie fotoradarów, do mierzenia prędkości wykorzystuje kamerę o wysokiej rozdzielczości. Rozwiązanie to ma dwie zalety. Przede wszystkim, nie popełnia błędów w przypadku pojazdów o dużej powierzchni. Po drugie zaś, dzięki temu systemowi można śledzić wiele samochodów jednocześnie. Jak zapewniają konstruktorzy, polska nowość ma mieć możliwość jednoczesnego kontrolowania prędkości aż 32 samochodów. Dodatkowo, mogą one jechać na czterech pasach i nie wpłynie to ujemnie na skuteczność i dokładność pomiaru.

Co potrafi nowy fotoradar?

Nowość Polcamu śledzi zbliżające się lub oddalające się od niego samochody i na bieżąco monitoruje ich prędkość.

Gdy zanotuje złamanie przepisów, rozpoczyna rejestrowanie materiału wideo.
Gdy samochód zbliża się do fotoradaru, urządzenie wykonuje serię zdjęć o wysokiej rozdzielczości.
Urządzenie odczytuje numery rejestracyjne samochodów,
Odczytuje nazwę marki pojazdu powodującego wykroczenie.

Dodatkowo, systemem fotoradarów Smart Eye ma przesyłać szereg innych informacji do baz danych odpowiednich instytucji. Są wśród nich: data i godzina popełnienia wykroczenia, miejsce zainstalowania urządzenia i rodzaj wykroczenia. W przypadku tego ostatniego możliwości polskiego fotoradaru są imponujące.

[Obrazek: http://wladcydrog.eu/images/stories/samrteye2.jpg]

<iframe frameborder="0" width="320" height="240" src="http://www.dailymotion.com/embed/video/xm8tdu"></iframe>


Atutem polskiego urządzenia w porównaniu z rosyjskim Cordonem jest wszechstronność i to zarówno jeśli chodzi o różnorodność możliwych do rejestrowania wykroczeń, jak i sposób montażu.

Cordon musi być zamontowany na wysokości od 3,8 m do 5,2 m. W praktyce oznacza to, że rosyjski fotoradar może być wykorzystywany tylko na przęsłach mostów, wiaduktów, czy poprowadzonych nad jezdnią przejść dla pieszych. Smart Eye, jak zapewniają jego twórcy, może być montowany zarówno w takich samych warunkach, jak też na znacznie niższym poziomie. Polski fotoradar ma zachowywać swoje możliwości także po ustawieniu przy drodze na trójnogu, a nawet we wnętrzu policyjnego radiowozu.
To nie tylko zwykły fotoradar

Wrażenie robi również wachlarz wykroczeń, które mogą zostać wykryte i udowodnione za pomocą polskiego fotoradaru. Oprócz wykrywania kierowców, przekraczających dozwoloną prędkość - Smart Eye będzie mógł rejestrować

poruszanie się po pasie autobusowym pojazdem, który nie ma do tego uprawnień,
przejazd samochodu na czerwonym świetle,
zachowywanie niewystarczającego odstępu od poprzedzającego pojazdu.

Choć to ostatnie w świetle polskiego prawa nie jest wykroczeniem, przynajmniej do czasu wystąpienia stłuczki lub wypadku, w niektórych krajach Europy jest inaczej. Jeśli i w Polsce nastąpią zmiany w przepisach, gotowe będzie już urządzenie, które będzie mogło taki przepis egzekwować.

Polska konstrukcja będzie również przystosowana do przeprowadzania odcinkowego pomiaru prędkości. Do tego celu trzeba będzie wykorzystać dwa sprzężone ze sobą urządzenia. Za sprawą wbudowanych modułów GPS, system będzie obliczał odległość pomiędzy fotoradarami, a mechanizm rozpoznawania tablic rejestracyjnych pozwoli na obliczanie średniej prędkości pojazdów. Wydaje się, że polskie urządzenie będzie miało tylko jedną słabość. Poprawne działanie będzie zapewniać w zakresie od 50 do -10 st. Celsjusza. Oznacza to, że podczas siarczystych mrozów kierowcy będą mogli czuć się bezkarnie. Jazda z dużymi prędkościami nie zawsze bywa jednak wówczas bezpieczna.

Mierzenie prędkości pojazdów zbliżających się do fotoradaru i oddalających się od niego, śledzenie wielu pojazdów jednocześnie, wysoka rozdzielczość kamery, pamięć SSD od 32 do 128 GB, mierzenie prędkości aż do 247 km/h i duża dokładność. Nowe polskie fotoradary z pewnością będą postrachem dla kierowców.

[Obrazek: http://wladcydrog.eu/images/stories/smarteye1.jpg]

Kiedy trafi na drogi?

Na szczęście dla ignorujących znaki ograniczenia prędkości, w najbliższym czasie polskie drogi się nimi nie zapełnią. Ze względu na krótki czas pozostający do rozstrzygnięcia przetargu nie kupi ich Inspekcja Transportu Drogowego, która zamierza „dozbroić” się, kupując trzysta fotoradarów. Nie oznacza to jednak, że Smart Eye nie pojawi się na naszych drogach. W zarządzie ITD jest obecnie 76 fotoradarów przejętych od policji. Jeśli urządzenia te przestaną prawidłowo funkcjonować, zapewne zapadnie decyzja o ich wymianie. Wówczas Smart Eye może okazać się dla urzędników łakomym kąskiem.

Źródło: WładyDróg
Odpowiedz
#2
Jestem za , jeżeli ma to poprawić bezpieczeństwo , lecz jak narazie brak dróg w naszym kraju na takie cuda :rolley:
Odpowiedz
#3
Fajnie - jak na śląsku wszyscy będą jechać przepisowo to będzie jeden wielki korek Big Grin.
Pozdrawiam Michał
Odpowiedz
#4
Dlatego pisałem wyżej brak odpowiedniej ilości dróg na takie gadżety .
drakomp, nie przejmuj się , bywam na dużo większych zagłębiach z dużo większą siecią dróg i tam też są korki Wink
Odpowiedz
#5
Fajne to to, na pewno polepszy to budżet lokalny Wink Bo dla kierowców masakra.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowy Żuk PITER 2 1,453 30.06.2015, 20:47:24
Ostatni post: Mateklobez
  Nowy Polonez PITER 2 789 10.02.2015, 08:26:38
Ostatni post: PITER

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości